BELIGGENHET

Petter Dass-museet ligger 20 km sør for Sandnessjøen ca. fem minutters kjøring fra Stokka flyplass. Museet har rikelig med parkeringsplasser, og er lett tilgjengelig for funksjonshemmede. Museets beliggenhet med vakre omgivelser, og ikke minst det flotte miljøet som museets utstillinger og arkitektur skaper, gjør Petter Dass-museet til et spennende møtested.

INDIVIDUELT BESØKENDE
Individuelt besøkende, både nordmenn og utenlandske turister, er blant de største gjestegruppene på museet. Gjennom sommersesongen, som varer 15. juni – 15. august, tilbyr vi omvisninger til faste tider i kirken og i hovedbygget hvor det i auditorium også vises en film hver time. Filmen forteller om Petter Dass i barokkens tidsalder.

GRUPPEBESØK
Petter Dass-museet tar imot grupper både i og utenfor den ordinære åpningstiden. Vi kan tilby ordinære omvisninger, eller omvisninger tilrettelagt etter deres ønske. Omvisninger bør bestilles i god tid før besøket. Det er også mulig å kombinere museumsbesøket med et godt måltid i Margrethes kafé. På bestilling serveres ulike retter med fokus på kortreist tradisjonsmat fra Helgeland.

MØTE – KURS – KONFERANSE
Vi skreddersyr opplegg med gode smaks-og kulturopplevelser for den enkelte bedrift eller gruppe. Vi legger også til rette for ulike kulturelle innslag under besøket. Dvs. foredrag med ønsket tema og omvisninger på museumsanlegget, eller i Alstahaug kirke. I tillegg til omvisninger kan museet med våre lokaler brukes til små og store arrangementer slik som konserter, møter, mottakelser, seminarer, foredrag og lignende. Museets auditorium har plass til 80 personer. Alstahaug kirke rommer over 250 personer.